Oasis / Live Forever 和訳

 

Maybe I don't really wanna know

多分本当に知りたくないんだろうな

How your garden grows

あんたのガーデンニングがどんな調子かなんて

'Cause I just wanna fly

なんせ今すぐにでも飛び立ちたいからさ

Lately did you ever feel the pain

最近痛みを感じた事はあるかい?

In the morning rain as it soaks you to the bone?

朝露が骨に染み入るような、そんな痛みをさ

 

Maybe I just wanna fly

多分ただ高く飛びたいだけなんだ

Wanna live, I don't wanna die

死にたくなんかない、俺は生きていたい

Maybe I just wanna breathe

ただ息がしたいだけで

Maybe I just don't believe

何も信じちゃいないんだろうな

Maybe you're the same as me

多分君は俺と同じような存在で

We see things they'll never see

奴らには見えないものが見えるんだ

You and I gonna live forever

そう、俺らは永遠に生きていくのさ

 

I said maybe I don't really wanna know

多分俺は知りたくないんだって言ったろ

How your garden grows

お前ん家の庭の調子なんてさ

'Cause I just wanna fly

俺はただ飛びたいだけなんだよ

Lately did you ever feel the pain

そんな事より最近さ

In the morning rain

痛みは感じたかい?

As it soaks you to the bone

朝露が骨に染み入るようなそんな痛みをさ

 

Maybe I will never be

多分なりたいもの全部に

All the things that I wanna be

俺はなれないんだろうな

Now is not the time to cry

でも今は悲しむ時間なんかじゃない

Now's the time to find out why

理由を見つける時間なんだ

I think you're the same as me

君も俺と同じだと思うんだ

We see things they'll never see

奴らには見えないものが見えるんだ

You and I gonna live forever

君と俺は永遠に生きていくのさ

 

Maybe I don't really wanna know

多分本当に知りたくないんだ

How your garden grows

お前ん家の庭の調子なんて

'Cause I just wanna fly

とっととこんな所から飛び立ちたいからさ

Lately did you ever feel the pain

なあ、最近お前は痛みを感じたか?

In the morning rain as it soaks you to the bone

朝露が骨に染みていく、そんな痛みをさ

 

Maybe I just wanna fly

多分ただ飛びたいだけなんだ

Wanna live, I don't wanna die

死んでたまるか、俺は生きたいんだ

Maybe I just wanna breathe

多分ただ息がしたくて

Maybe I just don't believe

多分何も信じないんだ

Maybe you're the same as me

多分君は俺と同じなんだよ

We see things they'll never see

俺らにしか見えないものがあるんだ

You and I gonna live forever

ともに永遠に生きていくんだ

Gonna live forever

永遠にさ

Gonna live forever

そう永遠に

Gonna live forever

俺だけじゃない

Gonna live forever

君も一緒にだ

Gonna live forever

永遠に生きていこう

Gonna live forever

一緒に永遠に生きていくんだ

 

 

"Live Forever"

"Definitely Maybe"に収録。oasisを代表する曲であり、ファンからも1位、2位を争うほどの人気を誇る1曲。ちなみに、筆者はoasisの中で1番好きな曲である。ノエルの天才的なメロディーはもちろん、"永遠に生きていく"というシンプルながら力強いテーマにいつも勇気をもらってる。自分が死んでしまって葬式を取り行ってもらえるのなら、ぜひ"Live Forever"流してもらいたいですな、、、なんか今日は冷えますね。。。